Maand 1

3 oktober 2019 - Sliema, Malta

Het heeft even geduurd maar hier is mijn tweede blog... Er is nu al een maand voorbij en het gaat echt ongelofelijk snel. Ik ben ontzettend blij met de keuze voor buitenlandse stage.

De eerste week was voor mij moeilijker dan ik had verwacht, ik voelde me niet op me plek hier en voelde me alleen. MAAR, nu wil ik echt niet meer weg. Ik doe vele leuke dingen, heb leuke vriendinnen en vrienden en ik hoef (bijna) nergens rekening mee te houden wat me ook wel bevalt.

Het op mezelf wonen gaat me erg goed af. Mijn huisgenoten zijn ook erg gezellig, 1 ervan is een hele goeie vriendin van me geworden. Sinds gisteren is de Italiaanse jongen terug gevlogen naar Italië en heb ik ein-de-lijk mijn eigen kamer, het is een kleine maar fijne kamer. Boodschappen hier doen is verschrikkelijk. Je hebt geen auto dus je moet of lopen of met de bus. Heb je veel boodschappen dan is dit natuurlijk behoorlijk zwaar. Gelukkig heb ik vrienden hier die een auto hebben en me soms willen brengen en ophalen. :)

Ik heb hier nog steeds 3 vriendinnen waarmee ik heel erg close ben en nog steeds graag dingen mee doe. Zij heten Patricia, Laili en Marjolein. Sinds kort worden Amber, Celine en ik (van de opleiding onderwijsassistente in Ehv) ook wat closer. Bijna alle Nederlanders kennen elkaar hier en dat is altijd een gezellige boel opstap. De laatste tijd ben ik naar nog meer mooie baaien geweest en heb ik genoten van de zon en het mooie uitzicht. Het is namelijk nog steeds tussen de 27 en 30 graden. Ook ben ik nog erg vaak opstap gegaan. Deze week ga ik naar het mooie eilandje Gozo om mooie baaien/plekken te bezoeken. Ik ga daar met de meiden jetskiën.

Qua school heb ik Nederlands al bijna af en ben ik bezig met IO. Ik ga er vanuit dat het wel goed komt. Het leren gaat me niet volledig goed af want het is echt heel veel... Ook heb ik weinig concentratie hier dus ik hoop dat ik deze concentratie snel goed kan oppakken.

Sinds deze maandag is de school pas echt begonnen (deze zou eigenlijk vorige week begonnen zijn maar ze hebben het verschoven naar deze week omdat ze nog niet klaar waren, ja dit kan blijkbaar hier). Ik loop stage in year 6, dit zijn kinderen van 10 en 11 jaar oud. De lerares is nieuw hier sinds dit jaar dus zij weet niet zo goed hoe alles werkt en moet, dit merk ik ook wel aan haar lesgeven. Het is niet dat ik haar de les wil lezen maar ik vind haar niet de beste lerares. Ze legt een bepaald onderwerp uit maar als de kinderen het niet snappen weet ze geen andere uitleg te geven. Ook heeft ze een kort lontje, ze raakt héél snel geïrriteerd en geeft je snel op je kop. De kinderen vertelde me gisteren dat ze een beetje bang voor haar zijn haha! Gelukkig zijn ze niet bang voor mij en vinden ze mij aardig. Qua werkzaamheden heb ik nog weinig te doen hier omdat de lerares alles klassikaal doet en ik de kinderen niet kan helpen met vragen daardoor. Het kan natuurlijk zijn omdat ze nieuw is dus geef ik het nog even de tijd maar anders wil ik met haar in gesprek gaan over dat ik meer wil doen.

Dit was mijn blog voor deze maand, ik heb het enorm naar me zin hier in Malta.

1. Papa:
    3 oktober 2019