2 maanden

7 november 2019 - Sliema, Malta

We zijn onderhand alweer 10,5 week op Malta en nog 6,5 week te gaan. Ik heb in een maand tijd weer van alles gedaan en gezien wat ik nu ga vertellen. Omdat de winter is aangebroken hier en we niet lang meer zullen genieten van het lekkere zomerse weer ben ik natuurlijk nog naar de mooiste baaitjes geweest van Malta en lekker gaan genieten van de zon. Ook ben ik naar het mooiste eiland gegaan, genaamd Comino. Comino heeft onder andere de Blue Lagoon die erg populair is in Malta. Het water is ontzettend blauw en je ziet je hele lichaam in het water tijdens het zwemmen. Hier ben ik gaan jetskiën (voor de eerste keer) en het was echt super leuk! Ook ben ik naar het andere eiland gegaan, genaamd Gozo. Samen met 3 andere meiden zijn we hier scooters gaan huren en rond gaan rijden. Gozo is een mooi eiland en met de scooter heb je in 1 dag alles gezien. Het was heel gaaf om op de scooter de eiland te verkennen.

In deze maand zijn mijn ouders ook nog een weekje langs geweest. Zij hadden een auto gehuurd voor de hele week waarmee we naar vele plekken zijn gereden en we veel van Malta hebben kunnen zien. Zo zijn we naar de vissersdorp Marsaxlokk gegaan, de hoofdstad Valletta, de Dingli Cliffs en nog veel meer. We zijn naar een kleine dierentuin gegaan waar ik met 2 kleine babytijgertjes heb kunnen knuffelen, voor mij was dit een hele gave ervaring. Ook zijn we met een bootje naar de Blue Grotto gegaan. We hebben veel gedaan samen en ik vond het erg leuk om de gids te zijn en te laten zien waar alles is en hoe ik leef.

Na deze week met mijn ouders hielden de avonturen nog lang niet op. Halloween was aangebroken en dit werd gevierd op stage, ik ging verkleed als ''Frankenstein'' omdat ik hier een shirt van mee heb. De kinderen zagen er heel eng en leuk uit. Dat weekend ben ik samen met 2 vriendinnen met dolfijnen gaan zwemmen en daarna zijn we tatoeages gaan zetten. Genoeg gedaan en gespendeerd dus. Het is echt super gaaf hoeveel dingen ik hier heb gezien en heb gedaan. Ook ben ik gaan bowlen met vrienden als afscheid van enkele meiden en jongens. Mijn to do list met alle plekken en activiteiten die ik hier wilde gaan doen is ook zo goed als helemaal afgevinkt.

Jammer genoeg word het steeds slechter weer en valt er niet veel meer te doen in Malta. Ik heb eigenlijk alles al wel gezien of gedaan en zonder zon valt er al helemaal weinig te doen. Daarbij gaat deze week mijn huisgenootje waarmee ik alles thuis deed naar huis toe en mijn beste vriendin hier ook. Dit alles bij elkaar is natuurlijk erg jammer. Ik zou het nu niet erg vinden om naar huis te gaan. Ik heb nu zelfs zitten solliciteren voor een bijbaan omdat ik het geld goed kan gebruiken en om mijn tijd te vullen, maar tot het heden nog geen reactie helaas.

Ondertussen ben ik elke dag aan het leren voor mijn examens en bezig met mijn pops. Op stage maak ik hier ook gebruik van omdat de lerares mij weinig taken aanbied. Ik heb ondertussen wel al een keer les gegeven en soms de verantwoordelijke mogen zijn bij de pauzes en gym. De band met de kinderen is erg goed. Ik krijg momenteel vaker in een week te horen hoe lief en leuk ik ben, dat ik een betere lerares ben dan hun eigen lerares en dat ze mij als lerares willen. Natuurlijk erg positief voor mij (minder voor de lerares zelf). Dit doet mij goed en maakt me erg blij.

Nou... Weer een hoop tekst maar dit is het denk ik wel een beetje.

1. Papa:
    7 november 2019
    Hey Amber, leuk verhaaltje hoor. Jij hebt echt al veel gedaan, super.
  2. Oma:
    8 november 2019
    Hoi Amber, zéker 'n heel verhaal, maar leuk om te lezen! Jammer voor je dat je huisgenootje weggaat, komt er dan iemand anders?
    Je vermaakt je prima als ik dat zo lees!
    Ik hoop voor je dat het solliciteren snel gaat lukken en nog veel sukses en plezier de aankomende weken 😘
  3. Jill:
    15 november 2019
    Wat een mooie ervaringen! Geniet want het einde komt al in zicht :P